Isglass gjord på färsk frukt

2013-05-13 / 16:53:23 I mitt kök Kommentarer 1

I vanliga fall framåt den varmare våren så brukar jag göra tonvis med isbitar av apelsinjuice och peta ner ananas eller vilken frukt som nu kan tänkas passa. Nu ville barnen kombinera det här med glass så det blev en större variant av det.
 
Skar ananas och kiwi i små bitar, la ett lager ananas varvat med kiwi och ananas igen i plastmuggar. Fyllde upp med apelsinjuice, stack ner en plastsked i varje och satte in i frysen. Klart på några timmar.
 
Nu tyckte barnen de här var alldeles för sura, men jag som är ett stort fan av surt tyckte de var perfekta. Man kan blanda hej vilt så nästa gång ville ha de äppeljucie i med förhoppningar om att de blir godare.
 





Innan du kommenterar:
Alla kommentarer granskas innan publicering

Kommentarer
Mimmi

De såg gott ut, perfekt för barnen ju både gott och nyttigt. Min sambo har en son som får alldeles för mycket socker i sin enligt mig såklart. De ska jag göra här hemma isglass är bäst nu när sommaren kommer

Svar: Ja den var jättegod. Ja man vill ju gärna kunna njuta av något lite extra gott men allting i glassväg känns som sockerbomber. Finns ju jucie som t.ex. inte innehåller något tillsatt socker, tycker det är jättebra alternativ. Sen kan man ju pimpa dom lite som man själv vill med att slänga ner frukt och bär. Extra skoj med =)
morriis.blogg.se


Tack för kommentaren!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback