Första sådden

2014-01-05 / 13:00:00 Trädgård Kommentarer 0

Januari är månaden när man kan börja odla chili och paprika. Chiliplantor brukar jag få fram ganska fina, paprikaplantorna har jag inte riktigt haft samma tur med men det går förhoppningsvis lite bättre i år med mer plats åt dem i solen.
 
Jag har tjuvstartat. Den 29/12 -13 sådde jag 2 sorters chili och 2 sorters paprika. En vanlig paprikasort och en gul spetspaprika. En mild röd chili och en Czech black. Fröer från en väns vän. Av samma fick jag fröer till en mjölkvit tomat, en rosaröd busktomat och en svartröd tomat. Återstår att se vad som får ta plats där ute sen.
 
Lyckades läsa mig till att iaf Czech black föredrog 25-30 grader när den skulle gro och att det tog ett tag. Så den laddningen står inne i garderoben där värmerören går. Det återstår att se om det blir något av garderobschilin. Det bör kanske tilläggas också att jag kör med extrabelysning fram till dess att solen klarar av att försörja alla plantorna.

 
 





Innan du kommenterar:
Alla kommentarer granskas innan publicering

Kommentarer

Tack för kommentaren!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback