Syrener

2014-06-08 / 10:44:00 Vardag Kommentarer 0

Syrendoften hör till skolavslutningen. Älskar doften av syrener! I år blir det dessvärre inga syrener på bordet vid skolavslutningsfikat, de är överblommade sen ett bra tag tillbaka. Den där mysiga doften på baksidan är därmed redan borta. Därför ser jag fram emot att kaprifolen jag planterade ner tidigt i våras ska börja blomma. Den doften är också ihopkopplad med när jag var liten. Vi hade så mycket kaprifoler i ena hörnet av tomten och de luktar så underbart. 
 
Några kvistar med rötter fick därför följa med mig hem och de har tagit sig riktigt fint. Har satt upp en liten spaljé och förhoppningen är att den ska ta sig så pass att jag kan "utöka" spaljén så det blir som en liten vägg. Det är precis där vi har bordet på sommaren. Tänk att sitta ute och fika och känna den här underbara doften! 
 
Innan syrenerna blommade över hann jag dock med att ta några bilder på dem.
Dessa bilderna togs redan den 15 maj och då hade den vita syrenen börjat blomma över.
 
 
 
 
 





Innan du kommenterar:
Alla kommentarer granskas innan publicering

Kommentarer

Tack för kommentaren!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback