#ODLA2015

2015-01-02 / 14:21:15 Trädgård Kommentarer 0

Odla 2015 har äntligen dragit igång igen. Det här året blir det dock inte så väldigt mycket. Det blir svårt att göra om både på in- och utsidan samtidigt. Allting måste egentligen vara i jorden i mars vilket skulle ge oss drösvis med småkrukor och känsliga så växter att flytta.
 
Några saker släpper jag dock aldrig, hur mycket annat det än finns att göra. Chiliplantorna! Nysått nu är cayenne, en vanlig röd mild chili och Superchili. Ska beställa hem lite fler sorter från Jalapeno.nu i eftermiddag och hoppas på snabb leverans så de nya sorterna också hinner komma ner i jorden.
 
Stod i förmiddags och betraktade tomten på baksidan, alla smultronplantorna har fortfarande mycket grönt, de vita smultronen har det blivit en massa sticklingar av, svårt att få upp hela dock. Så jag har tagit in av både röda och vita och satt i vatten. Det funkade alldeles utmärkt att rota de vita så när jag skulle ha hit dem.
 
De röda sådde jag i börjar på 2013, de har vuxit sig så fina och gett så stor skörd med smultron så de är ett stort måste att ha med till nya hemmet. Jag orkar inte så om så det blir rotning på dem med.
 
 





Innan du kommenterar:
Alla kommentarer granskas innan publicering

Kommentarer

Tack för kommentaren!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback