Samma visa varje år

2015-02-14 / 16:18:10 Kommentarer 0

Samma visa varje år - "i år blir det inte så mycket" men trots den meningen så blir det ganska mycket - varje år. 

Chilina jag hade fröer till såddes i början av januari. Beställde några sorter till från Jalapeno.nu (som f.ö. var hur underbara som helst och skickade om för att jag glömt att jag bytt adress). De 6 sorterna såddes lite senare. Sen skickade Jules en blandning av lite olika chilifröer. 

Ja, chili har blivit den sort jag gått över till, innan var det ju alltid tomater i olika färger och former. Min far har en arbetskamrat som ser fram emot chilis varje sommar. Väldigt uppskattat att ge bort! Skulle då utöka lite i år och ge honom några "egna" sorter. Fadern ville ha en mildare liten chili till inläggning och vi hade någon sort som vi tyckte verkade spännande. 

Blomster blir det ju såklart också. Petunior, både stora och små, stockros och så hade jag plockat frö från "något" som jag inte har en aning om vad det är. Slingerväxter ska det vara på baksidan men det är inget som behöver förodlas. 

White devils tongue





Innan du kommenterar:
Alla kommentarer granskas innan publicering

Kommentarer

Tack för kommentaren!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback