Fröer på listan av "skulle också vilja testa"

2014-01-04 / 19:57:54 Trädgård Kommentarer 0

När jag letar efter nytt att odla så går jag igenom sida upp och sida ner.
Därför är det många sorter som hamnar på "skulle också vilja testa"-listan.
Här är några av dem som jag hittade hos Frökungen
 
Paprika pepper - F1 Sweet Sunshine (står högt på önskelistan att ha här ute)
Helt otrolig planta! Jag har alltid tyckte om t.ex. ampeltomaterna, men den här ser så mycket häftigare ut än de.
Att den kan ge hundratals små chilisar är amazing!
http://www.frokungen.se/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/V/E/VECAP26306_2.jpg
 
Chiluacle Negro - färgen är brunaktig, vilket är annorlunda (bara det är roligt nog), men den passar även i kruka och urna vilket är något jag föredrar då jag kan "möblera om" på tomten. Det är roligt att ha på bordet istället för en vanlig blomma.
 
Lavendel (lavendel vit och lavendel blå) - Jag fick 5-6 fröer av en vän förra året som jag testade att dra upp. Doften är underbar, gav plantorna till mor då vi hade balkong just du och inte hade möjlighet att ha dem kvar. Kände mig så himla nöjd då alla tog sig så fint. Att fylla tomten med lavendel, åh!
 

Har man svårt att välja så kan man kika in "kollektionerna" som finns.
Bland annat så finns det Chilipeppar het och söt och då är det fröer till 6 olika sorters chili. Tomatkollektionen innehåller fröer till flera olika sorters tomater som kan drivas upp i både växthus och utomhus. Alltid en fördel när det passar med både och, det gör att möjligheterna ännu större för en.
 





Innan du kommenterar:
Alla kommentarer granskas innan publicering

Kommentarer

Tack för kommentaren!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback