Katt, minidrivhus & lampor

2014-01-07 / 14:31:17 Vardag Kommentarer 0

Mitt lilla drivhus har blivit utbytt mot ett större. Min älskade man han kan han!
Katten äter allt vad plantor heter. En vas nejlikor, en ovanlig krukväxt, en annan krukväxt, två habaneroplantor och diverse stackars blad på andra plantor är vad han hunnit med på kort tid det lilla djuret. De 3 först uppräknade bara sen igår morse.
 
Att då ställa mina pyttesmå plantor öppet är som att säga "varsågod" till lille katt så jag har funderat fram och tillbaka och kommit fram till att det var ett sånt litet drivhus jag ville ha. Sen. Efter gårdagens morgon så tog maken tag i det och åkte och köpte ett så plantorna slipper bli kattmat.
 
Förra året hade jag hylla med galler för, hunden var likadan med plantor. Åt och rev mer än gärna ut allting på golvet om han fick chansen. Men galler hjälper ju inte mot lille katt.
 
 
Det såg minst sagt roligt ut när jag hade ställt in det som hittills är sått. Det ser väldigt tomt ut, men som farmor sa, det fylls på fort sen. Min älskade man satte även in den ena belysningen så att de som kikat upp får rätt mängd ljus redan från början. Jag har ju lampor med E27sockel och hittade skrivbordslampor på "stativ" av äldre modell som var till just E27. Att de var på rean gjorde det hela ännu bättre. När det står mer växter där inne ska andra lampan också in och skärmarna ska tas av så ljuset sprids istället för att vara koncentrerat som det är nu.
 
 
 
 
 





Innan du kommenterar:
Alla kommentarer granskas innan publicering

Kommentarer

Tack för kommentaren!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback