Nu bär det av.

2015-01-02 / 14:30:19 Vardag Kommentarer 0

Flytt flytt och flytt. Det är väl det som allra mest snurrar i tankarna nu. Omtapetseringar - bara att välja tapet är ett hie. Mönster eller utan mönster? Fondvägg eller utan? Färgskala? Det sköna är ju iaf att vi slipper tapetsera, bara att lämna in vad vi vill ha så fixas det. Alla andra rummen var perfekta i färg och tapetval. Angelicas rum har en ljust rosa tapet. Kök, hall och trappväggar har vitt och vardagsrummet är det en ljus tapet i. Badrummen har jag helt förträngt vad det var för färg i. Har ett stort uppe med badkar, plats för tvättmaskin och torktumlare. Och ett mindre med dusch osv nere.
 
I köket har vi fått nya luckor och bänkskivor. Hur snygga som helst. Skönt att slippa det vi haft.
 
Och med en flytt till så pass mycket större när man bott ganska trångt och med litet förråd så behöver man ju såklart nya saker. En tur till IKEA var inplanerad idag men då bestämde sig SVEA för att våldgästa södra Sverige och det kände vi inte för att utmana.
 
Idag har vi iaf varit iväg och köpt nya lampor att ha i fönsterna. Ska sätta mig och kika på Jotex och se om jag hittar lite tyg till gardiner. Svårt det där. Vardagsrummet och vårt sovrum är klart iaf. Barnens rum, köket och hallen uppe har jag inte en aning om hur jag vill ha det i dock.





Innan du kommenterar:
Alla kommentarer granskas innan publicering

Kommentarer

Tack för kommentaren!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback