Djuren tackar rövhålen för en, än så länge, trevlig dag

2012-12-31 / 15:23:00 Vardag Kommentarer 1

Rövhålen på gatan har haft jättekul med att smälla av raketer och smällare sen i förmiddags.
 
Hunden hälsar att han uppskattar det jättemycket, verkligen. Han älskar att vara nervös, springa fram och tillbaka till trappan och att vara rädd.
 
Katten är försvunnen och jag hoppas innerligt att han kommer hem innan det drar igång på riktigt annars ser vi nog inte honom på några dagar. Det går inte att hålla honom inne heller för han har vägrat lådan sen han var liten :(
 
Snart kommer väl barnen (inte mina!) utdrällandes och ska kasta smällare och skjuta av tjutare åt alla håll och kanter och sen kommer föräldrarna och ju senare klockan blir desto större blir rakaterna och bomberna.
 
Ja det är jättefint att titta på, men tänk vad skönt om det kunde hållas kring 00-snåret istället för att hålla på flera dagar innan nyårsafton och under dagen på nyårsafton. Om man nu måste envisas med att skjuta raketer som privatperson så kan man ju tänka på djuren, tänka på att man inte släpper ut barnen med tändare och smällare och att man som dragen inte alls tänker lika klokt som man gör när man är nykter!
 
Jag undrar om det berörda folket på gatan uppskattar om jag släpper ut barnen till att leka med varsett air horn i morgon bitti?





Innan du kommenterar:
Alla kommentarer granskas innan publicering

Kommentarer
Malin Wederberg

Stackars djur :( Jag blir så arg när folk inte kan respektera djuren och hålla sig till en tid på dygnet.

Svar: Ja det är riktigt tråkigt, har fortsatt i flera dagar efter nu, men bara småbarn som springer runt med tjutare. I förgår roade 10 åringarna sig med att lägga tjutare ut mot vägen, tända på och springa iväg och de verkade väldigt förvånade när jag kom ut och sa till dom att lägga av.
morriis.blogg.se

2013-01-01 21:44:25
http://darksess.com/

Tack för kommentaren!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback