Snöyra & vinterlek

2012-12-10 / 10:37:46 Vardag Kommentarer 0

Om man tyckte att det var mycket snö i Blekinge igår så var det ingenting emot vad som kommit under natten och det fortsätter att snöa friskt. SMHI säger att vi kan förvänta oss 5-10 cm snö till under dagen, men jag skulle tippa på att det kommer mer än så, mycket mer, det har redan täckts igen bra där plogbilen körde i morse.
 
Vi var klara i god tid innan det var dags att gå till skolan och istället för att barnen slog sig ner framför barnprogramen en stund som de brukar så klädde vi på oss och gick ut och lekte lite innan skolan började. Tanken är att vi ska gå till pulkabacken idag igen efter skolan, men om det yr som det gjorde när vi gick i morse så ville Fredde hellre att vi gick hem och spelade lite spel. Får se hur vädret är sen. Under den här korta tiden jag skrivit så har det gått från pudersnö till stora flingor som vräker ner. Och jag måste till ICA efter hämtning. Huh. Jag lyckades i a f hitta min mössa och mina vantar i morse! Det är alltid något ;)
 
 
 





Innan du kommenterar:
Alla kommentarer granskas innan publicering

Kommentarer

Tack för kommentaren!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback