Koss-skit, äckel & bondgård

2012-09-29 / 13:13:52 Vardag Kommentarer 1

Dottern är ju bara på dagis en dag varannan vecka och missar då många aktiviteter som de äldre barnen åker på. Den här gången kunde de lediga barnen följa med om föräldrarna följde med, såklart så skulle hon ju få åka och hälsa på sina älskade kossor på den där älskade bondgården.
 
Hon tjatade i en vecka, varje morgon började med "Ska vi åka till bondgården idag?" och till slut var dagen kommen. Hon var glad (yey!), nästintill helt överlycklig, alla söta kossor hon skulle se och som hon ville klappa och tääänk om de hade fler djur att klappa.
 
Vi anländer till den stora bondgården och ja, det är ju som det är när det har regnat lite grann. Geggigt. Det är det första hon hintar om. Men så ser hon de söta kalvarna och pratar lite med dagiskompisarna. Efter en stund så börjar hon prata om allt kobajs.
 
Första besöket blir hos minihästen. Det var kul (och nog det enda som hon tyckte var kul). Se så glad!
 
 
Sen kikade vi på de stora hästarna, de blev serverade massvis med gräs och klöver, ja hästarna alltså. Och sen så berättade bonden glatt "Nu ska vi gå till den stora byggnaden där alla mjölkkorna och tonåringarna står". Alla barnen skuttade glatt dit och det var ungefär när vi kom fram som Angelica började blir allt för anti mot doften.
 
Står utanför mjölkkorna och han berättade om mjölkroboten (kan lova att de flesta av barnen förväntade sig något helt annat än vad det var) och Angelica börjar gömma ansiktet och få en aning konstig min.
 
Efter en liten stund så backade hon ett antal meter ifrån gruppen och propsade om att hon skulle hem. NU och INTE sen!
 
 
Efter lite övertalning om att det snart var över och att vi faktiskt inte kunde ta och säga tack och hej och gå så följde hon med in till "tonårskorna". Men ja. Det var inte heller uppskattat. Men de var desto mer nyfikna så jag frågade om vi skulle ta ett kort på henne och kossorna. Oja.
 
"Nu kan du ta ett kort på mig och kossan mamma", sa hon med väldigt konstig röst. Dock glad.
 
 
 
Spatserar runt lite grann där inne och kollar på kossorna. Men, kossorna låter ju också. Och högt till på köpet.

 
 
Efter det här så springer några av barnen på väg ut från ladan, 4 stannar, 1 klampar rätt ut. Min givetvis. Fröken säger att alla ska stanna kvar i grupp och Angelica svarar med: "MEN JAG HÅLLER PÅ ATT SPYYY!"
 
Nu beger vi oss och ska kolla på mjölkroboten för några kossor har gått dit. Precis som innan är Angelica en av de första dit. Och första ut. Jag går ut och hittar henne på en sån där blombåt. Frågar vad som är fel och får ett "Det luktar koss-skit" till svar. Och inte så glatt heller.
 
Hon följer efter en stund med in igen men försvinner ut med orden "Jag spyr snart". Allvarligt, var det så farligt?!
Hon gick ut och satte sig på blombåten igen och satt där tills vi skulle åka hem.
 
 
Ord som hopplöst, koss-skit, kobajs, äckligt, spyr, vill hem, luktar bondgård, tvätta, duscha - upprepades några gånger.
 
När vi väl satte oss i bilen och hade stängt dörren så var hon arg som få.
 
"Jag: Det här var väl kul Angelica?
Hon: NEJ, min jacka luktar bondgård! Vi måste tvätta den. Och gummistövlarna. Det luktar kosskit. Och mina byxor luktar kossa. Jag måste duscha!"
 

Där fick man. Hon skrattar gott åt bilderna som togs på henne iaf. Något roligt med det hela. 
 
OCH
 
INGET barn ramlade så att de blev blöta eller hamnade i koskit eller vattenpölar. Förutom min. Hon stod och viftade med foten, råkade sparka iväg stövlen, hoppade på ett ben och skulle hämta den, behöver vila foten och satte den RÄTT ner i en vattenpöl. Stortjut rätt ut.
 
Av med strumpan och bonden lägger märke till att jag går med en blöt strumpa i handen. "Jaha, ett blött barn, var det ditt?" Ja jo det var det. Han skrattar gott och säger "Det är så skönt att se att barnen blir som sina föräldrar". Har känt honom sen jag var liten och tydligen var jag likadan. Fan.
 





Innan du kommenterar:
Alla kommentarer granskas innan publicering

Kommentarer
Darksess

Haha vad söt hon är :)

Svar: Ja visst är hon, ibland får hon till att ;)
morriis.blogg.se

2012-10-06 12:11:05
http://www.darksess.com

Tack för kommentaren!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback