Orange Jalapeno

2013-04-05 / 21:59:00 Trädgård Kommentarer 0

I förgår påbörjades all nödvändig omplantering. Det fick bli baby-steps och jag tog en av varje chiliplanta och planterade ner i krukor storlek mindre spann ungefär. Jag är riktigt nöjd med plantorna än så länge, inte för att jag är kunnig inom området och vet hur en bra chiliplanta egentligen ska se ut, men jag jämför med hur mina sett ut tidigare år.
 
Kollade till de i små krukor och ser något oroväckande (?), min ena planta märkt "Orange jalapeno" (plockade frön från köpt orange jalapeno) har fått en blomknopp. Ska den tas bort? Plantan är så himla liten. Och fler knoppar är på väg fram bredvid. Och på den andra plantan med.
 
Hur stora bör plantorna vara? När ska man "tillåta" dom att få blommor/frukt?





Innan du kommenterar:
Alla kommentarer granskas innan publicering

Kommentarer

Tack för kommentaren!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback