Nytt år = ny vår

2013-01-02 / 14:51:21 Trädgård Kommentarer 1

Nytt år är ju lika med ny vår också! Precis som de tidigare femtioelva åren så sitter jag och planerar vad jag ska så nu till våren. Jag trodde att alla fröpåsarna som låg i lådan var tomma, men så var inte fallet utan det fanns flera fröer av varje sort. Plus alla kuvert med de fröer som jag tog från tomaterna osv.
 
Den gula, lemon chili, blir det ingen av i år. Plantan stod till strax innan jul och fortsatte producera chilifrukter som ingen var villig att ens peta på. Försökte få den att självdö genom att inte vattna den men den stod rakt ändå. Har en videoinspelning när jag faktiskt fått två att äta den där chilin. Hade jag nu varit riktigt ond så hade jag lagt ut den här, men det vore ju onödigt, jag har den istället och skrattar för mig själv. Resultatet blev iaf att en stod under kranen i köket och en i vardagsrummet. Mycket roande och jag blev helt hundra på att den kommer jag definitivt inte att äta själv ;) Istället ska jag se om jag hittar fröer till några små chiliplantor, ska ju finnas i "buskformat" också och i diverse roliga färger. Färgglatt är bra!
 
Jag har ju som sagt alla mina busktomater som jag ska ha även i år. Ampel och busktomater är någonting jag kommer att hålla mig till i fortsättningen, jag får plats med många olika sorter när de inte tar så mycket plats. I år börjar jag dock så senare än vad jag har gjort tidigare år.
 
En kompis sa att jag skulle få några fröer av henne, ska bli spännande att se vad det blir för något. Är så skoj med nya sorter varje år!
 
Ikväll ska jag börja gå igenom plantsidorna och se om jag hittar några annorlunda fröer som passar in på balkongen. Har ju fortfarande väldigt begränsad yta. Det suger. Så år 2013 kommer jag fortsätta tjata om - ge mig en 4a med uteplats! ;)
 





Innan du kommenterar:
Alla kommentarer granskas innan publicering

Kommentarer
Nathalie Flisbäck

Spännande :D Jag kommer skicka fröer till dig av de du vill ha :) Jag fick som sagt av dig flera olika förra året o jag blev såååå glad för det. Nu är det min tur :)

Svar: Tack snälla du! Det här ska verkligen bli spännande!
morriis.blogg.se

2013-01-02 15:59:43
http://www.hemunderbarahem.se

Tack för kommentaren!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback