Tumbling Tiger

2013-01-09 / 19:10:00 Trädgård Kommentarer 1

I förgår satte jag mig och packade fröer i små kuvert och skrev info för att skicka till Julia och Natta. Det blev en hel drös med fröer som lades i postsäcken igår. Passade på att göra det på lunchen så att de skulle komma fram så snart som möjligt och Natta fick sina redan idag.

När jag packade så tyckte jag att fröerna till Tumbling Tiger såg lite tråkiga ut, de är ju sparade från förra årets skörd, så jag petade ner två stycken i lite jord, sprayade och satte plast på. Nu står krukan i köksfönstret så får vi se om de tar sig eller hur det blir. Risken finns ju att de blir rangliga men man kan förså dom mellan jan-mars så förhoppningsvis blir de bra. Annars är det bara att kasta sen och så på nytt.

Jag själv väntar också på fröer som jag ska få utav Natta. Kul att skicka runt, testa lite nytt som man kanske själv inte hade haft tanke på att köpa! Ska bli roligt att se vad som kommer med posten! Där brukar ju alldeles för sällan ramla ner något roligt!






Innan du kommenterar:
Alla kommentarer granskas innan publicering

Kommentarer
nathalie

Åhh du sådde tomater i januari förra året ja :) Du har ju bra ljuskälla :)

2013-12-13 15:07:51
http://www.NattaFlisback.blogg.se

Tack för kommentaren!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback