Det går att få brutna gurkplantor att rota sig på nytt

2013-03-14 / 14:37:00 Trädgård Kommentarer 0

Ajax tog ju för sig av plantorna och rev ut en hel del samt bet av några stycken. Däribland min Cornichon De Paris-gurkplanta. Jag hade ju bara två fröer och därmed bara två plantor, så det kändes lite extra tråkigt. Petade upp lite jord och tryckte ner det som var kvar av toppen av plantan (han hade bitit av den precis nedanför första bladen - ja ni ser ju bilden) och efter två dagar i kuvösen (lilla drivhuset) och med lite sprayande och sådär så ställde sig bladet faktiskt lite mer upp. Nu när jag rensade igenom och tog bort fula plantor så grävde jag upp den lille delen för att se om det kommit några rötter och det hade det gjort. Glädje!
 





Innan du kommenterar:
Alla kommentarer granskas innan publicering

Kommentarer

Tack för kommentaren!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback