Nya sorter att prova på för i år

2014-01-04 / 19:23:41 Trädgård Kommentarer 0

Varje år odlar vi minst en ny sort, antingen en blomma eller någon slags grönsak. I år blir det flera då jag lägger om lite på att få mer färg på tomten, samtidigt som jag ska försöka få in tomatplantor, chiliplantor och dylikt i det här färgfyllda. Jag har som sagt beställt från Frökungen.se, där man just nu också får 5% i rabatt på sin beställning om man gillar dem på t.ex. Facebook.
 
Nytt för i år blir:
Morot - Sommar - Harlequin Mix F1
Barnen pladask för färgerna!
http://www.frokungen.se/media/catalog/product/cache/1/image/800x800/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/9/0/90739_1.jpg
 
Alyssum frö - Wandering Star Mix
En sorts blomma med små små blommor som jag tänkt ha som utfyllnad i blomlådor och urnor
 
Lök (Salad) North Holland Blood Red Redmate
Alldeles för häftig för att låta bli att testa!
http://www.frokungen.se/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/V/E/VEONI1835_2.jpg
 
Blandning klätterväxter
De här ska få husera på uteplatsdelen där vi tagit ner alla vindruvsrankorna, två påsar blev det till och med!
http://www.frokungen.se/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/7/8/78-0568_jpg.jpg
 

De här sorterna och 8 till väntar vi nu hem, däribland petunia, äppelsolbrud, gurka och annat fint.
 
 
Här hemma har jag fröer till några tomater, bland annat en mjölkvit sort, chili, paprika osv. Jag älskar (utan att överdriva, det vet de som känner mig) annorlunda sorter på grönsaker! Det får mer än gärna se både roligt och häftigt ut, bara det inte är det där "gamla vanliga".
 
 
(Bilderna är från Frökungen.se och är länkade till produktsidan)
 
 





Innan du kommenterar:
Alla kommentarer granskas innan publicering

Kommentarer

Tack för kommentaren!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback